Relacja z wyścigu
Wyścig na torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli dostarczył wielu emocji zarówno kierowcom, jak i zgromadzonym fanom motorsportu. Zawody, które trwały 6 godzin, przyciągnęły 73 600 widzów, którzy – mimo zmiennej pogody – z zaciekawieniem śledzili losy rywalizujących drużyn i ich maszyn. PEUGEOT 9X8 2024, nowa broń francuskiego zespołu w wyścigach długodystansowych, miał swój chrzest bojowy w skomplikowanych warunkach. Dwa samochody zespołu Team Peugeot TotalEnergies – o numerach 93 i 94 – wystartowały z miejsc 14. i 15., dzięki czemu już od początku znajdowały się w lepszej sytuacji niż ich rywale z ostatniego 37. miejsca.
Wyścig i przeciwności
Nico Müller, Mikkel Jensen i Jean-Eric Vergne, kierujący pojazdem numer 93, wykazali spójność i umiejętność radzenia sobie w trudnych warunkach, co ostatecznie zaowocowało dziewiątym miejscem w klasyfikacji generalnej. Ich jazda była przykładem wytrwałości i strategicznego planowania, szczególnie podczas podwójnych stintów, które pozwoliły im awansować w klasyfikacji. Z drugiej strony samochód numer 94 nie miał tyle szczęścia. Już na pierwszym zakręcie Paul di Resta doświadczył kolizji, która spowodowała poważne uszkodzenia bolidu. Niestety, to był tylko początek serii niefortunnych zdarzeń, które obejmowały również przebicie opony i konieczność długotrwałych napraw. Pomimo przeszkód, di Resta wraz z zespołem, zdołali kontynuować wyścig i ostatecznie ukończyli go na 15. miejscu.
Techniczne i taktyczne aspekty wyścigu
Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny zespołu, podkreślił wyzwania techniczne i logistyczne, z jakimi zmierzył się zespół podczas wyścigu. Uszkodzenia i awarie sprzętowe, które dotknęły oba samochody, wymagały szybkich decyzji i sprawnego działania ekipy serwisowej, szczególnie podczas neutralizacji toru przez samochód bezpieczeństwa. Strategia oponowa, kluczowa w zmieniających się warunkach, była jednym z decydujących czynników. Zarówno zespół zarządzający strategią, jak i kierowcy musieli dostosować się do szybko zmieniającej się nawierzchni, co w przypadku Jeana-Erica Vergne'a zaowocowało świetnymi wynikami na mokrym torze i kluczowym momentem zmiany opon na slicki.
Debiutancki wyścig PEUGEOT 9X8 2024 w Imoli, mimo że pełen wyzwań, pokazał ducha zespołu i potencjał samochodu, który będzie rozwijany w nadchodzących wyścigach. Pierwsze zdobyte punkty są obiecującym początkiem dla Zespołu Peugeot TotalEnergies w sezonie 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.