Nowe BMW M5 – moc i technologia

Pod maską nowego BMW M5 znajduje się znane już 4,4-litrowe V8, które generuje 585 KM. Dodatkowe wsparcie pochodzi z jednostki elektrycznej, która dostarcza dodatkowe 197 KM, co daje łączną moc 727 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 1000 Nm. Dzięki temu M5 przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Osoby decydujące się na opcjonalny pakiet Drivers Package mogą liczyć na zwiększenie prędkości do 305 km/h. BMW wyposażyło M5 w akumulator o pojemności 18,6 kWh, co pozwala na przejechanie do 69 km na samej energii elektrycznej. To rozwiązanie nie tylko poprawia osiągi, ale również pozwala na krótkie podróże bez emisji spalin.

Technologie wspomagające kierowcę

Nowe BMW M5, mimo swojej dużej masy własnej wynoszącej około 2,5 tony, zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Wyposażono je w układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu M Servotronic oraz system skrętnej osi tylnej, co znacznie poprawia manewrowość i stabilność pojazdu. Hamulce z pływającymi tarczami, opcjonalnie ceramiczne, zapewniają pewne zatrzymanie nawet przy dużych prędkościach. BMW postawiło również na liczne elektroniczne systemy wspomagające, takie jak możliwość całkowitego skierowania napędu na tylną oś oraz różne tryby jazdy, które pozwalają dostosować charakterystykę samochodu do preferencji kierowcy.

Design i wyposażenie

Nowe BMW M5 nie zaskakuje pod względem wyglądu – zachowano znane linie i wyrazisty pakiet aerodynamiczny. Wyróżnia się jednak specjalnym lakierem „Isle of Man Green” oraz licznymi elementami z włókna węglowego, które można znaleźć zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Producent zapowiada również wprowadzenie wersji kombi, co z pewnością ucieszy fanów marki. Popularność mniejszego modelu M3 Touring skłoniła BMW do rozszerzenia oferty o większy, bardziej praktyczny wariant M5.