Alfa Romeo wyróżnia się największym globalnym wzrostem wśród marek premium w 2023 roku. Osiągnęła sukces w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji, Pacyfiku oraz w Stanach Zjednoczonych.
Imponujący wzrost na globalnym rynku
Alfa Romeo zamyka rok 2023 z imponującym wzrostem sprzedaży o 30%. To osiągnięcie wyznacza nowy standard wśród globalnych marek premium i podkreśla skuteczność strategii rozwoju marki. Jak twierdzi Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo: „Osiągnięty wzrost jest w pełni zgodny z celami, które wyznaczyliśmy sobie na 2023 rok. Fakt, że jesteśmy najszybciej rozwijającą się marką premium wśród najlepszych globalnych konkurentów, napawa nas dumą i jest wynikiem jasnej i stabilnej strategii”.
Sukces w Europie i Stanach Zjednoczonych
W Europie Alfa Romeo osiągnęła wzrost sprzedaży o 46%, z wybitnymi wynikami we Włoszech (+ 73%), Niemczech (+71%), Belgii (+62%) oraz Francji (+20%). To pokazuje, że marka cieszy się rosnącym uznaniem wśród europejskich konsumentów.
Z kolei w USA Alfa Romeo zajęła pierwsze miejsce wśród marek premium i trzecie miejsce w branży w badaniu J.D Power 2023 Initial Quality Study, co jest dowodem na wysoką jakość oferowanych produktów i usług.
Wzrost na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz na rynkach Azji i Pacyfiku
Region Bliskiego Wschodu i Afryki odnotował największy wzrost – 74%, ze szczególnym wskazaniem na rynek turecki, gdzie sprzedaż wzrosła o 155%. W regionie Indii, Azji i Pacyfiku sprzedaż Alfa Romeo wzrosła o 7%, z mocną obecnością w Singapurze i Hongkongu, co świadczy o rosnącej popularności marki na tych rynkach.
Alfa Romeo kontynuuje realizację swojej strategii poprzez wprowadzanie co roku nowego modelu, co przyczynia się do jej stabilnego wzrostu i solidnego pozycjonowania na globalnym rynku marek premium.