Początek nowej ery

Debiut Volkswagena Golfa I w 1974 roku to moment przełomowy dla marki z Wolfsburga. Ten model nie tylko zrewolucjonizował pojęcie samochodu kompaktowego, ale również położył kres wieloletniej dominacji Garbusa. Wprowadził na rynek nowoczesny napęd na przednie koła z silnikiem chłodzonym cieczą. Ta zmiana zapewniła Volkswagenowi czołowe miejsce w kategorii kompaktowej. Natomiast sam model na stałe wpisał się w krajobraz motoryzacyjny.

Wprowadzenie Golfa I było odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na bardziej funkcjonalne i ekonomiczne samochody. Z nadwoziem hatchback i przemyślaną koncepcją przestrzeni model szybko zdobył uznanie klientów, co potwierdza milionowy egzemplarz sprzedany już w dwa lata po premierze. Takim sukcesem Volkswagen udowodnił słuszność swojej strategii, a także ustawił nowe standardy dla całej branży.

Nowoczesny design i innowacyjne rozwiązania

Golf I, zaprojektowany przez słynne studio Ital Design pod kierownictwem Giorgetta Giugiaro, wyróżniał się nowoczesnym i funkcjonalnym designem. Jego charakterystyczne linie i kompaktowe wymiary zyskały uznanie na całym świecie i uczyniły z Golfa I prawdziwą ikonę motoryzacji. Przez prawie dekadę produkcji Golf I ewoluował i wprowadzał na rynek wersje GTI i Cabriolet, które dodatkowo wzbogaciły ofertę i zaspokoiły oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

Wersja GTI z 1976 roku, wyposażona w silnik o mocy 110 KM, zrewolucjonizowała segment kompaktowych samochodów sportowych i stała się prekursorem dla całej kategorii hot hatch. Z kolei Golf Cabriolet zyskał miano najlepiej sprzedającego się samochodu z otwartym nadwoziem. Łączył przyjemność z jazdy z eleganckim designem.

Przez lata Golf I podnosił poprzeczkę w kwestiach technicznych i estetycznych, a także przyczynił się do rozwoju marki. Co więcej, stał się jednym z najważniejszych modeli w jej historii. Golf jest nie tylko sercem marki, ale także symbolem postępu i innowacji, które przez dekady kształtowały światową motoryzację.