Początek nowej ery elektrycznej dla Škody

W 2020 roku Škoda wkroczyła w nowy etap swojej historii. Wprowadziła na rynek Enyaq iV – swój pierwszy w pełni elektryczny SUV. Ten krok był częścią szerokiej strategii grupy Volkswagen, mającej na celu promowanie elektromobilności. Enyaq iV stanowi odpowiedź na rosnące globalne zapotrzebowanie na ekologiczne i zrównoważone rozwiązania transportowe. Model jest dowodem na to, że Škoda poważnie traktuje kwestie środowiskowe.

Innowacje i wersje wyposażenia

Enyaq iV został zbudowany na nowej modułowej platformie elektrycznej MEB Volkswagena, co pozwoliło na maksymalne wykorzystanie przestrzeni oraz zastosowanie zaawansowanych technologii. Jest dostępny w dwóch wariantach: Enyaq iV 60 z baterią o pojemności 62 kWh i zasięgiem około 420 km oraz Enyaq iV 80 z baterią 82 kWh i zasięgiem do 550 km. W 2022 roku Škoda wprowadziła również wersję RS iV, która wyróżnia się większą mocą (299 KM) i sportowymi elementami designu. Dzięki temu ten pojazd oferuje różnorodność wyboru, dostosowaną do potrzeb różnych użytkowników.

Stylistyka i funkcjonalność

Design Enyaq iV odzwierciedla nową, śmiałą wersję stylistyczną Škody. Z zewnątrz model wyróżnia się nowoczesną i elegancką sylwetką, która harmonijnie łączy w sobie cechy SUV-a i dynamiczny charakter. Wnętrze jest przestronne i wykonane z materiałów wysokiej jakości, co podkreśla luksusowy charakter modelu. Enyaq iV został również wyposażony w zaawansowane technologie, w tym systemy wsparcia kierowcy oraz nowoczesne systemy infotainment, co czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów w swojej klasie.

Doświadczenia kierowców

Użytkownicy Enyaq iV cenią go za doskonałe właściwości jezdne, wygodę oraz wysoką jakość wykonania. Model sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas dłuższych podróży. Jego ekologiczny charakter i niskie koszty eksploatacji są dodatkowymi atutami. Niemniej, niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na wyższą cenę modelu w porównaniu do tradycyjnych pojazdów spalinowych oraz na realny zasięg, który może odbiegać od deklarowanego przez producenta.