Najnowszy Opel Corsa jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego modelu. Oferuje ciekawsze połączenie osiągów, ekonomii, komfortu i przyjemności z jazdy. Wygląda dobrze, może się poszczycić jednym z najlepszych silników benzynowych w swojej klasie. Komfortowe wnętrze oferuje świetnej jakości elementy wykończeniowe i nowoczesne technologie. Sprawdź, czy warto kupić nową Corsę.
Gama silników
Pomijając elektryczną Corsę, producent proponuje trzy silniki: dwa benzynowe i jeden wysokoprężny. Warto przy okazji wspomnieć o podstawowym, 74-konnym silniku benzynowym o pojemności 1,2-litra, wyposażonym w pięciobiegową skrzynię manualną. Biorąc jednak pod uwagę jego parametry, nie ma raczej mowy o szybkiej jeździe.
Z kolei turbodoładowana wersja 99-konna sprawdzi się dobrze zarówno podczas jazdy po mieście, jak i na autostradzie. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,3 s, czyli podobnie jak Volkswagen Polo. Pamiętaj jedynie, że wybierając ośmiobiegową skrzynię automatyczną, zamiast standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej, Corsa będzie miała prawie o sekundę wolniejsze przyspieszenie.
Zawieszenie i komfort jazdy
Corsa z łatwością poradzi sobie z nagłymi dziurami i studzienkami na drodze. Niestety gorzej sobie radzi z mniejszymi niedoskonałościami nawierzchni, z którymi nie miałby problemu Peugeot 208. Różnica jest wyczuwalna, jeśli zdecydujesz się na wersję z większymi 17-calowymi felgami aluminiowymi. Wraz ze wzrostem prędkości sytuacja się poprawia, Corsa nie zapewnia jednak takich wrażeń z jazdy jak jej najwięksi konkurenci: Volkswagen Polo, Audi A1 i Peugeot 208.
Infotainment i nawigacja
Nawet w tańszych wersjach Corsa wyposażona jest w system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 cala. W standardowym zestawie znajdziesz funkcję lustrzanego odbicia smartfona, co zwiększa komfort jazdy. Dodanie “fabrycznego” systemu nawigacji wiąże się zazwyczaj z dodatkowymi kosztami. Jeśli chcesz mieć większy wyświetlacz o przekątnej 10 cali (z nawigacją w standardzie) musisz zdecydować się na najlepszą wersję.
System Multimedia Navi Pro jest starannie renderowany, responsywny i dość intuicyjny, z fizycznymi przyciskami skrótów w menu, elementami sterującymi ogrzewanie i regulacją głośności. Fabryczny system nawigacji stanowi dobry kompromis między szczegółowością a czytelnością dzięki mapowaniu. Można go łatwo zaprogramować za pomocą głosu lub palców.
Jak wygląda wnętrze nowego Opla Corsy?
Standardowo Opel Corsa wyposażony jest w Apple CarPlay i Android Auto. Na minimalistycznej desce rozdzielczej znajdują się proste elementy sterujące. Może być postrzegana jako nieco nudna, zwłaszcza jeśli porówna się ją z tym, co proponuje Peugeot 208 i Renault Clio. Zastosowane materiały mogą Cię rozczarować. Dominuje tutaj ciemnoszare i szare tworzywo sztuczne. W lepszych wersjach ożywiono go czerwonymi detalami.
Bagażnik
Corsa oferuje więcej miejsca na bagaż niż Ford Fiesta, ale mniej niż Skoda Fabia, Seat Ibiza i Volkswagen Polo. Chociaż można do niej łatwo schować i wyjąć torby i walizki, brakuje regulacji wysokości otwierania. Jeśli chodzi o wyposażenie, wszystkie Corsy oferują klimatyzację, reflektory LED i elektryczne szyby przednie.