Najnowszy Volkswagen ID. 7 Posiada mnóstwo systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Są one szczególnie ważne podczas dalekich podróży oraz nocnej jazdy. Można tu znaleźć asystenta parkowania, który ułatwia wykonywanie manewrów, ale również system Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej.  

Volkswagen ID.7 – większy komfort

W wyposażeniu Volkswagena ID.7 znajduje się innowacyjny wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. System przekazuje kierowcy potrzebne informacje przez niewielki cyfrowy zestaw instrumentów ID. Display oraz wyświetlacz head-up. Na wyświetlaczu ID. Display pojawiają się informacje na temat aktualnej dozwolonej prędkości oraz inne wskazówki dotyczące jazdy. Co ciekawe, sposób wyświetlania wiadomości można skonfigurować i dopasować do własnych upodobań za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Wyświetlacz head-up jest o tyle ważnym narzędziem, gdyż niezbędne informacje są pokazywane na linii wzroku kierowcy, dzięki czemu nie musi on odrywać wzroku od jezdni.

Volkswagen ID.7 – łatwiejsze parkowanie

Volkswagena ID. 7 wyposażono również w system wspomagania parkowania z funkcją pamięci (Park Assist Pro). Jak on dokładnie działa? Standardowy system wyszukuje wolne miejsca parkingowe oraz oferuje wspomagane wjeżdżanie i wyjeżdżanie z równoległych i prostopadłych miejsc. Warto dodać, że udoskonalony system wspomagania parkowania pozwala kierowcy na sterowanie autem za pomocą aplikacji mobilnej. W ten sposób może wjechać i wyjechać z miejsca parkingowego wtedy, gdy znajduje się w pewnej odległości od auta. Z kolei funkcja pamięci w tym systemie odpowiada za rejestrację 50 ostatnich przejechanych metrów. W przypadku, gdy auto znów znajdzie się w takiej samej pozycji – automatycznie wykonuje manewr parkowania. W tym czasie kierowca może znajdować się w aucie lub śledzić ruchy samochodu, za pomocą smartfona, z pewnej odległości. Co więcej, Volkswagen ID. 7 jest w stanie samodzielnie wyjechać z miejsca parkingowego na maksymalnie 25 metrów.

Volkswagen ID.7 – bezpieczniejsza jazda

Nowy Volkswagen ID. 7 zawiera system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej, który zapewnia częściowo autonomiczną jazdę oraz wspomaganą zmianę pasa ruchu na autostradach od 90 km/h. Co więcej, pojazd może łączyć dane auta z danymi inteligencji zbiorowej innych samochodów. W związku z tym Volkswagen ID. 7 samodzielnie wykrywa ograniczenia prędkości za pomocą informacji z nawigacji oraz kamery i stosuje się do nich. Co ciekawe, zaktualizowany system rejestruje ronda, skrzyżowania czy zakręty, które znajdują się przed pojazdem i przekazuje te informacje autom jadącym za nami. Warto dodać, że kierowca ID. 7 również otrzymuje informacje od innych aut jadących z przodu. Są one przekazywane za pomocą danych inteligencji zbiorowej oraz danych z mapy. Kolejny system wspomagania zmiany pasa ruchu zapewnia bezpieczeństwo podczas jazdy na autostradach wielopasmowych. Wówczas Travel Assist proponuje kierowcy zmianę pasa, o ile pozwala na to sytuacja na drodze. Manewr zostanie wykonany, jeśli kierowca naciśnie kierunkowskaz i przytrzyma ręce na kierownicy. Warto dodać, że to kierowca przez cały czas jest odpowiedzialny za prowadzenie auta.

W Volkswagenie ID. 7 bardzo dobrze działa system Emergency Assist monitorujący zachowanie kierowcy podczas jazdy. W przypadku, kiedy kierowca nie rusza się przez długi czas, system uruchamia sygnały dźwiękowe i lekkie przyhamowania. Jeśli mimo tego kierowca wciąż nie podejmie działań, auto samodzielnie i bezpiecznie zatrzymuje się. Funkcja ta jest szczególnie istotna w przypadku zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy.