Pojazdy użytkowe, takie jak Ford Ranger, muszą sprostać najróżniejszym wyzwaniom – od pracy w trudnych warunkach, przez codzienne dojazdy, po wyprawy rekreacyjne z rodziną. Właśnie dlatego Ford przykłada szczególną wagę do testów, które symulują długotrwałą eksploatację tych samochodów. Jak wyjaśnia Tim Griffiths, inżynier ds. testów w Ford Australia, drzwi Rangera są zamykane i otwierane ponad 100 000 razy w celu odtworzenia dekady użytkowania. For pokazał jak w pratyce wyglądają u nich testy drzwi. Wideo możesz zobaczyć na dole naszego artykułu. 

 

Zautomatyzowane ramiona hydrauliczne symulują rzeczywistość

Proces testowy, który przeprowadzany jest zarówno w dzień, jak i w nocy, opiera się na wykorzystaniu zautomatyzowanych ramion hydraulicznych. Cztery ramiona – dwa wewnętrzne i dwa zewnętrzne – symulują otwieranie i zamykanie drzwi w sposób zróżnicowany, od łagodnego domykania po energiczne trzaskanie. Dzięki temu testowi możliwe jest odtworzenie 10 lat eksploatacji pojazdu w zaledwie miesiąc.

Symulacja trudnych warunków terenowych

Oprócz standardowych testów mechanicznych, Ford wprowadza dodatkowy element, który jeszcze bardziej utrudnia testy. Na niektóre części pojazdu nakładany jest specjalny „ziarnisty” spray, który symuluje warunki panujące z dala od cywilizacji, takie jak terenowe wyprawy na piaszczystych plażach czy szutrowych drogach. Ten dodatkowy test pozwala upewnić się, że nawet w najtrudniejszych warunkach, drzwi Rangera będą działać bez zarzutu.