Początki Seata Tarraco
Seat Tarraco został zaprezentowany w 2018 roku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu, a rok później trafił na polski rynek. Jego nazwa wyłoniona w plebiscycie odnosi się do hiszpańskiego miasta Tarragona. Jako trzeci SUV w ofercie Seata, obok Ateca i Arona, Tarraco został zbudowany w oparciu o Volkswagena Tiguan Allspace, co gwarantuje solidną bazę techniczną i jakość wykonania. Tarraco, produkowany w Wolfsburgu, łączy w sobie niemiecką precyzję z hiszpańską pasją.
Design i osiągi
Seat Tarraco, największy SUV marki, oferuje przestronne wnętrze i dynamiczną sylwetkę. Jego długość wynosi 4,75 m, szerokość 1,83 m, a wysokość 1,65 m, co zapewnia komfortową przestrzeń dla pasażerów. Warianty 5- i 7-osobowe sprawiają, że jest to idealne auto dla rodzin. Design zewnętrzny charakteryzuje się nowoczesnymi liniami i wyrazistą stylistyką, dzięki czemu pojazd zyskuje sportowy charakter.
Seat Tarraco jest dostępny w kilku wariantach silnikowych, zarówno benzynowych o pojemności od 1,4 do 2 litrów, jak i wysokoprężnych. Od 2021 roku w ofercie pojawiła się również hybryda. Mimo stosunkowo niewielkiej pojemności te silniki oferują satysfakcjonujące osiągi przy zachowaniu spokoju w jeździe. Kierowcy zauważają jednak, że przy bardziej dynamicznym stylu jazdy spalanie może wzrosnąć powyżej 10 l/100 km, co może być punktem krytyki.
Opinie i doświadczenia kierowców
Kierowcy cenią Tarraco za jego nowoczesny wygląd, komfortową jazdę i funkcjonalność. Zwracają uwagę na jakość zawieszenia, a także dobry poziom prowadzenia. Zauważają jednak również pewne niedociągnięcia, takie jak słabsze hamulce w stosunku do masy pojazdu, a także kwestie związane z systemami elektronicznymi i jakością dźwięku systemu audio. Pomimo tych uwag Tarraco jest uważany za solidny i praktyczny SUV dla rodzin.
Seat Tarraco zdecydowanie wnosi hiszpański temperament do segmentu SUV-ów. Oferuje kombinację stylu, przestrzeni i funkcjonalności, dzięki czemu jest atrakcyjnym wyborem dla tych, którzy szukają większego, rodzinnego samochodu z charakterem. Chociaż kwestie związane ze spalaniem i niektórymi aspektami wyposażenia mogą być przedmiotem dyskusji, ogólnie Tarraco stanowi solidną propozycję w swojej klasie.