Początki Seata Mii
Seat Mii, zaprezentowany jesienią 2011 roku, został stworzony przez Waltera de Silvę i Klausa Bischoffa. Jego konstrukcja bazuje na platformie, którą dzieli z Volkswagenem Up! i Skodą Citigo. Mii jako najmniejszy model w ofercie Seata, był zbudowany na nadwoziu hatchback i oferowany w dwóch wariantach: trzy- i pięciodrzwiowym. Jego kompaktowe rozmiary, dynamiczny design i funkcjonalność miejska szybko zyskały uznanie na rynku.
Konstrukcja i wydajność
Mimo niewielkich rozmiarów Seat Mii oferował przestronne wnętrze i funkcjonalność, które przekraczały oczekiwania w klasie małych samochodów. Miał długość zaledwie 3,5 metra, szerokość nieco ponad 160 cm i wysokość poniżej 1,5 metra. Te wymiary czyniły go idealnym samochodem do poruszania się po ciasnych miejskich ulicach. Wnętrze Mii, zaprojektowane z myślą o maksymalnej ergonomii, oferowało komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom, a także zachowywało przy tym nowoczesny i atrakcyjny wygląd.
Seat Mii był wyposażony w gamę silników benzynowych: 1.0 60 KM, 1.0 75 KM i 1.0 Ecomotive 60 KM. Te ekonomiczne jednostki zapewniały niskie zużycie paliwa i zadowalające osiągi dla potrzeby jazdy miejskiej. Pięciobiegowa skrzynia biegów zapewniała płynność i komfort jazdy. Bezpieczeństwo Mii zostało potwierdzone pięcioma gwiazdkami w testach zderzeniowych EuroNCAP.
Seat Mii w oczach kierowców
Kierowcy cenią Seat Mii za jego zwinność, łatwość parkowania i praktyczność. Model doskonale nadaje się do codziennych podróży po mieście, manewrowania w ciasnych przestrzeniach oraz parkowania w ograniczonych miejscach. Warto zaznaczyć, że jego słabe wyciszenie jest małym kompromisem za wygodę i funkcjonalność, jaką oferuje w środowisku miejskim.
Seat Mii udowodnił, że małe samochody mogą oferować znacznie więcej niż podstawową mobilność. Dzięki swoim ekonomicznym silnikom, zwinności i kompaktowym wymiarom Mii jest doskonałym wyborem dla osób poszukujących efektywnego i stylowego sposobu na poruszanie się po mieście.