Nowy rozdział dla Alfy Romeo – sportowy styl i zaawansowana technologia

Alfa Romeo Junior to sportowy, kompaktowy samochód o charakterystycznym włoskim stylu, który od pierwszego spojrzenia przyciąga uwagę swoim designem i funkcjonalnością. Model został stworzony z myślą o zachowaniu idealnego balansu pomiędzy tradycyjnym dziedzictwem marki a nowoczesną technologią. Właśnie ruszyła produkcja tego niezwykłego auta w fabryce w Tychach. Dostępne będą zarówno wersje hybrydowe, jak i w pełni elektryczne. W segmencie samochodów kompaktowych o sportowym charakterze Junior wyróżnia się modnym wyglądem oraz najnowszymi technologiami w zakresie dynamiki jazdy, komfortu i łączności. Jest to pojazd, który łączy w sobie wszystko, czego można oczekiwać od nowoczesnego samochodu miejskiego z DNA Alfy Romeo.

Nowe wersje napędu – hybrydowa „Ibrida” i elektryczna „Elettrica”

Alfa Romeo Junior oferuje napęd na przednią oś w wersji hybrydowej „Ibrida”. W przyszłym roku w ofercie pojawi się także wersja z napędem na cztery koła Q4, która automatycznie zarządza tylną osią napędową i zapewnia jeszcze lepszą przyczepność i stabilność. Wersja „Elettrica” będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 156 KM z zasięgiem do 410 km oraz 280 KM w sportowej wersji VELOCE, która doskonale oddaje sportowy charakter Alfy Romeo. Dzięki zoptymalizowanej masie i nowoczesnym rozwiązaniom technicznym Junior w wersji elektrycznej oferuje najlepszą w swojej klasie przyczepność kół i precyzję prowadzenia. Specjalnie skalibrowany układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu (14,6) pozwala na dynamiczną i precyzyjną jazdę, która jest znakiem rozpoznawczym samochodów Alfy Romeo.

System Alfa D.N.A. – tryby jazdy dopasowane do sytuacji

Alfa Romeo Junior jest wyposażona w system Alfa D.N.A., który umożliwia dostosowanie parametrów samochodu do preferencji kierowcy i warunków na drodze. System oferuje trzy tryby jazdy.

1. Dynamic – ten tryb został specjalnie skalibrowany, aby zapewnić najwyższe osiągi i przyjemność z jazdy. Poprzez dynamiczne ustawienia układu kierowniczego i pedału przyspieszenia kierowca może cieszyć się sportowymi doznaniami, które są kwintesencją marki.

2. Natural – zapewnia równowagę między osiągami a komfortem, idealny do codziennego użytku w warunkach miejskich. W tym trybie auto automatycznie dostosowuje parametry jazdy, aby zapewnić optymalne wrażenia z prowadzenia.

3. Advanced Efficiency – stworzony z myślą o maksymalnej oszczędności energetycznej. W tym trybie samochód zmniejsza zużycie energii, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy. Umożliwia jak najdłuższe korzystanie z trybu elektrycznego.

Zaawansowane systemy łączności i komfort podróżowania

Alfa Romeo Junior oferuje najbardziej zaawansowaną technologię łączności, która sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i przyjemniejsza. Wersja elektryczna została wyposażona w system EV Routing – nowoczesne rozwiązanie wbudowane w nawigację, które automatycznie zarządza procesem ładowania i dostosowuje go do potrzeb użytkownika. Dzięki usłudze Alfa Connect Services użytkownicy mają dostęp do zaawansowanej łączności w samochodzie, w tym do aktualnych map i oprogramowania za pośrednictwem technologii over-the-air (OTA). Zintegrowane funkcje, takie jak „My Navigation”, umożliwiają zdalne wyszukiwanie punktów docelowych i miejsc użyteczności publicznej (POI), a także informują o sytuacji na drogach, pogodzie i fotoradarach w czasie rzeczywistym. Natomiast „My Remote” pozwala zdalnie sterować niektórymi funkcjami auta, lokalizować pojazd oraz monitorować wybrane parametry prędkości i obszaru.

Produkcja w zrównoważonym zakładzie w Tychach

Produkcja nowej Alfy Romeo Junior odbywa się w fabryce w Tychach, która przechodzi kompleksową modernizację. Wdraża również ambitny plan redukcji zużycia energii i emisji CO2. Jednym z pierwszych zrealizowanych projektów jest nowa instalacja do produkcji sprężonego powietrza i chłodzenia, która pozwoliła na uniezależnienie zakładu w zakresie dostaw ciepła. Ponadto zakład zastępuje tradycyjną sieć ciepłowniczą nową, w pełni zautomatyzowaną, która produkuje „zielone” ciepło z biomasy zamiast węgla i gazu.