Proces testowy i rozwój

Rozpoczęcie produkcji seryjnej nowego BMW X3 poprzedzają intensywne testy, przeprowadzane w specjalistycznym ośrodku testowym BMW Group w Miramas. To tu inżynierowie marki skupiają się na dynamice poprzecznej, komforcie jazdy oraz optymalizacji doświadczeń na długich dystansach. Prace obejmują nie tylko standardowe procedury, ale również ekstremalne warunki – od jazdy na śniegu i lodzie, po ekstremalne upały i wymagający teren.

Ostateczne dostrojenie obejmuje wszystkie aspekty układu jezdnego – od przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego, po zawieszenie, amortyzację i precyzję kierowania. Dzięki temu każda wersja nowego BMW X3 ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne, niezależnie od wybranego napędu czy warunków drogowych.

Innowacje techniczne i design

Nowe BMW X3 korzysta z zaawansowanej lekkiej konstrukcji i optymalizacji aerodynamicznej, co przekłada się na współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,27 – najlepszy wynik w segmencie. Zwiększony rozstaw kół i zmniejszony wypór tylnej osi, w połączeniu z większą sztywnością karoserii i optymalizacją kinematyki zawieszenia, znacząco poprawiają stabilność kierunkową i komfort jazdy.

Dodatkowo pojazd jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, które oferują różne mapy działania, dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy. Innowacyjne systemy, takie jak najnowsza wersja systemu sterowania dynamiką poprzeczną BMW i zaawansowane funkcje wspomagające kierowanie, zapewniają dynamiczną i bezpieczną jazdę.