Peugeot 3008 to eskluzywny SUV z dużym bagażnikiem. stylowym wnętrzem i przyzwoitym poziomem wyposażenia. W 2016 roku przekształcił się z raczej nijakiego minivana w eleganckiego i wygodnego SUV-a. Obecny Peugeot 3008 zachwyca wygodnym wnętrzem, nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, dopracowanym napędem i konkurencyjną gamą silników. Dodatkowo znajduje się w atrakcyjnej cenie.
Jak wygląda wnętrze?
Większość elementów, które znajdują się w kabinie, są miękkie i praktyczne. Dzięki temu zwiększają komfort jazdy.
Każdy model 3008 ma 8-calowy ekran dotykowy zamontowany nad konsolą środkową i drugi 12-calowy wyświetlacz kierownicy zlokalizowany za kierownicą w miejscu konwencjonalnych analogowych wskaźników. Ten większy ekran wyświetla zestaw cyfrowych tarcz lub wskazówek nawigacji satelitarnej w dużym, łatwym do odczytania formacie. Peugeot 3008 oferuje też Apple CarPlay i Android Auto.
Prezentowany model ma wysoki dach, dzięki czemu z przodu jest dużo miejsca, a siedzenia i regulacja kierownicy pozwalają bez problemu zająć wygodną pozycję. Na tylnym siedzeniu spokojnie zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Co ważne, nie ucierpiała przy tym przestrzeń bagażowa.
Bezpieczna i przyjemna jazda
Peugeot 3008 jest łatwy prowadzeniu i dość dobrze radzi sobie z nierównościami. W większości modeli nie ma napędu na cztery koła. Peugeot opracował system Grip Control, który zapewnia większość udogodnień, które oferuje 4WD, poza ekstremalnymi jazdami terenowymi. Dodaje obrotowy kontroler do konsoli środkowej, który pozwala wybrać tryb jazdy odpowiedni do terenu, niezależnie od tego, czy pokonujesz zaśnieżoną, żwirową, błotnistą, czy asfaltową drogę.
Wszystkie modele są wyposażone w 12,3-calowe cyfrowe pokrętła, dwustrefową klimatyzację i tylne czujniki parkowania. Wersja Allure ma 18-calowe felgi aluminiowe, nawigację satelitarną i wykrywanie martwego pola. Z kolei Peugeot 3008 GT wyróżnia się sportowym designem.
Dostępne silniki
Jeśli wolisz silnik benzynowy od wysokoprężnego, spójrz na model 129-konny 1.2 litrowy. Przyspieszenie jest tutaj więcej niż przyzwoite. Jeżeli zależy Ci na większej mocy, wybierz silnik o mocy 179 KM. Co prawda, jest dość drogi, ale oferuje świetne osiągi.
Moc diesla została zaktualizowana w 2018 roku o nowy silnik wysokoprężny 1,5 BlueHDI 130, który zastąpił 1,6 BlueHDI 120. Najdroższy model napędzany jest silnym silnikiem 2.0 BlueHDI.
Zwróć też uwagę na dwa modele hybrydowe typu plug-in: Hybrid 225 e-EAT8 i Hybrid 300 e-EAT8. Pierwsza wersja wykorzystuje silnik elektryczny obok 1,6-litrowego silnika benzynowego, podczas gdy druga oferuje dwa- po jednym na każdą oś. Oba korzystają z akumulatora o pojemności 13,2 kWh, który można naładować w ciągu jednej godziny i 45 minut za pomocą opcjonalnej ładowarki pokładowej. W zależności od wybranego silnika dostępna jest sześciobiegowa manualna lub ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów.
Niezawodność i bezpieczeństwo
Model 3008 jest standardowo wyposażony w szereg urządzeń zwiększających bezpieczeństwo i pomoc dla kierowcy, w tym automatyczne hamowanie awaryjne. Dodatkowy zestaw obejmuje wykrywanie martwego pola, asystenta pasa ruchu, ostrzeżenie kierowcy i adaptacyjny tempomat. Euro NCAP przyznało samochodowi pięć gwiazdek po testach zderzeniowych w 2016.