Nowy Volkswagen Passat Variant będzie miał swoją premierę w drugiej połowie sierpnia, ale już dziś wiemy, co nowego zaoferuje. Przedstawiciele marki postawili na wysoki komfort podróżowania, co będzie możliwe dzięki ergonomicznym fotelom, nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu oraz intuicyjnemu systemowi infotainment.
Co zawiera nowy Volkswagen Passat Variant?
Najnowsza (dziewiąta) generacja Volkswagena Passata Varianta będzie charakteryzowała się przede wszystkim wysokim komfortem. Jak mówi Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój: „W nowym Passacie położyliśmy nacisk na wysoki komfort podróżowania. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki wydłużeniu rozstawu osi i nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu z dwuzaworowymi amortyzatorami”. Dodał, że nowy system infotainment jest jeszcze bardziej intuicyjny w obsłudze, a fotele z funkcją wentylacji i masażu podkreślają standard premium we wnętrzu. Co więcej, auto z napędem hybrydowym plug-in będzie oferowało zasięg do 100 km na silniku elektrycznym.
Volkswagen Passat Variant – wysoki komfort
Nowa wersja bestsellerowego Volkswagena Passata Varianta została wyposażona w intuicyjny system infotainment, którego obsługa jest niezwykle prosta. W standardzie znajduje się prawie 13-calowy ekran, a w opcji – 15-calowy. Oprócz tego we wnętrzu auta zamontowano dotykowe podświetlane slidery, które umożliwiają obsługę klimatyzacji oraz sterowanie systemem audio. Nowa generacja Passata Varianta zawiera także wyświetlacz head-up wyświetlający informacje na linii wzroku kierowcy. Co więcej, wnętrze pojazdu zostało przeprojektowane – teraz auto oferuje skuteczną izolację akustyczną oraz wysoki komfort, m.in. dzięki zastosowaniu materiałów wysokiej jakości. Ponadto w opcji znajdują się fotele ergoActive z regulacją w 14 kierunkach. Warto dodać, że posiadają one funkcję masażu i wentylacji.
Dynamika i oświetlenie w Passacie Variancie
Do poprawy właściwości jezdnych Passata Varianta nowej generacji wykorzystano nowy elektromechaniczny układ kierowniczy, amortyzatory oraz zmodyfikowane stabilizatory. Również dłuższy rozstaw osi przekłada się na lepsze właściwości jezdne auta. W opcji dostępne jest zawieszenie DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi, które rejestruje nierówności na drodze, kąt skrętu kierownicy, a także przyspieszanie i hamowanie. Dzięki temu obliczane jest idealne tłumienie dla każdego koła, a kierowca może dostosować DCC do własnych preferencji. Z kolei stabilne i precyzyjne prowadzenie auta będzie możliwe dzięki systemowi regulacji dynamiki pojazdu.
Nowy Passat Variant będzie oferował różne rodzaje napędu:
- turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI),
- turbodoładowane silniki benzynowe (TSI),
- hybrydowy napęd z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (eTSI),
- napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid).
Co więcej, ładowanie prądem przemiennym będzie trwało o wiele krócej we wszystkich wersjach eHybrid. Po raz pierwszy dostępne będzie także ładowanie auta prądem stałym. Dodatkowo warto wspomnieć o matrycowych reflektorach LED dostępnych w niektórych wariantach Passata. Mimo że są mniejsze niż w poprzednim modelu, posiadają duży zasięg – aż 500 m. Natomiast z tyłu auta będą znajdować się lampy LED z paskiem łączącym światła po obu stronach nadwozia.