Nowoczesna stylistyka, komfortowe wnętrze i mnóstwo zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Wszystkie te elementy znajdują się w premierowym Peugeocie 505 sedan, SW i SPORT ENGINEERED. Dowiedz się więcej o parametrach aut i najnowszych technologiach poprawiających komfort i przyjemność z jazdy.

Sylwetka

Premierowe modele Peugeota posiadają nowoczesną sylwetkę z nowym logo marki. Wersja SPORT ENGINEERED charakteryzuje się grillem o ostrym kształcie oraz motywem trzech pazurów na krawędzi maski. We wszystkich modelach dostępna jest technologia Matrix LED, dzięki której reflektory zyskują smukły, koci kształt. Auta posiadają długi rozstaw osi sięgający 2,79 m, a ich długość wynosi 4,75 m (sedan) oraz 4,79 m (kombi). Nowością są także 18-calowe aluminiowe diamentowane felgi EPHERRA oraz kolory lakierów – Biały Okénite, Niebieski Eclipse i Szary Titane. Napis „PEUGEOT” umieszczono z tyłu auta na całej jego szerokości, co doskonale wpasowuje się w design samochodu oraz poszerza nadwozie.

Parametry

W przypadku modeli z napędem na dwa koła, dostępne są dwa zespoły napędowe:

  • nowy PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8, który posiada silnik PureTech 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 81 kW,
  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8 z silnikiem PureTech 180 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW.

Z kolei w wersji SPORT ENGINNRED znajduje się system PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8 z napędem na cztery koła. Przednią oś zasila silnik spalinowy i elektryczny, a tylną – wyłącznie silnik elektryczny. Przekazanie napędu następuje poprzez 8-stopniową skrzynię biegów. W przypadku modeli hybrydowych typu plug-in 180, 225, 360 pojemność akumulatora wynosi 12,4 kWh, a jego moc – 102 kW. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji ładowarka o mocy 7,4 kW (dostępna w standardzie dla PEUGEOT SPORT ENGINEERED). Ładowanie auta może trwać od niecałych dwóch godzin (ładowanie z terminala typu Wall Box przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW), aż do ponad siedmiu godzin, jeśli korzystasz ze standardowego gniazda domowego przy użyciu ładowarki o mocy 3,7 kW.

Technologia

W środku auta zamontowano 10-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości z możliwością konfiguracji. Na górze ekranu pojawiają się informacje dotyczące temperatury na zewnątrz, klimatyzacji, godziny czy powiadomień. Ponadto interfejs Mirror Screen może połączyć się z dwoma smartfonami za pomocą Bluetooth. Przydatnym rozwiązaniem z pewnością okaże się system nawigacji z dostępem do internetu TomTom® oraz asystent głosowy OK PEUGEOT”, który nie tylko rozpoznaje naturalną mowę, lecz także zapewnia dostęp do elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

Warto dodać, że nowe modele PEUGEOTA 508 posiadają ergonomiczne przednie fotele z możliwością regulacji. Mogą być one wyposażone w podgrzewane siedziska oraz w system masażu z 8 trybami. Ponadto znajdziesz tu schowki o pojemności 6,4 litra oraz gniazda USB (dwa pod podłokietnikiem i dwa w drugim rzędzie siedzeń). Pojemność bagażnika w wersji sedan wynosi 487-1537 litrów, a w wersji kombi 530-1780 litrów. Pokrywa bagażnika jest w stanie otwierać się automatycznie m.in. poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem lub naciśnięcie odpowiedniego przycisku na desce rozdzielczej. Aby zapewnić przyjemny nastrój podczas jazdy, na desce rozdzielczej, środkowej konsoli oraz płatach przednich drzwi zamontowano oświetlenie ambientowe LED. Co więcej, zainstalowano system klimatyzacji AQS, który jest w stanie monitorować jakość powietrza w kabinie. W momencie wykrycia zanieczyszczenia uruchamia się funkcja obiegu zamkniętego.

Systemy

PUEUGEOT 508 wyposażono w radary i kamery, a także w zaawansowane systemy bezpieczeństwa zapewniające komfort podczas jazdy. Znajduje się tutaj aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz aktywne wspomaganie nagłego hamowania wykrywające pieszych i rowerzystów przy prędkościach do 140 km/h. Szczególnie w nocy przydatny jest system wykrywania zmęczenia kierowcy. Analizuje on mikroruchy osoby prowadzącej pojazd i rozpoznaje objawy spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h. Co więcej, w aucie zamontowano system aktywnego monitorowania pasa ruchu z funkcją korygowania toru jazdy oraz system noktowizyjny umożliwiający rozpoznawanie pieszych i zwierząt znajdujących się poza zasięgiem długich świateł. Możliwe jest także monitorowanie martwego pola oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych. PEUGEOT 508 posiada również kamery wysokiej rozdzielczości wspomagające parkowanie oraz reflektory Matrix LED, które wykorzystują moc długich świateł, ale nie oślepiają kierowców jadących z naprzeciwka.