Aktualności

Nowy Mercedes EQG, potrafi kręcić się w miejscu. To robi niesamowite wrażenie

Mercedes EQG, czyli elektryczna klasa G,  dzięki systemowi G-Turn może zawracać w miejscu. 

Kręcenie w miejscu
(Kręcenie w miejscu : klatka https://www.youtube.com/watch?v=V64pSunn84w)

Na targach CES w Las Vegas nowa G-klasa dała pokaz możliwości tego rozwiązania. Nie wygląda to realistycznie, to wygląda jak jakaś animacja lub błąd w grze, ale jest to prawda! 

Wideo z tego wydarzenia i możliwości G-Turn dodaję poniżej:

Co to jest G-Turn?

Funkcjonalność "G-Turn", znaną jako "obrót czołgowy" w nadchodzącym Mercedes-Benz EQG, elektrycznej wersji legendarnego SUV-a klasy G, dostajemy dzięki możliwości mobilności elektrycznej.

EQG był w stanie wykonać obrót o 360 stopni,  na mokrej nawierzchni dzięki zaawansowanemu sterowaniu momentem obrotowym silników elektrycznych, pozwalając pojazdowi obracać się w miejscu. 

W praktyce funkcja G-Turn w elektrycznym Mercedes-Benz EQG polega na tym, że koła pojazdu obracają się w różnych kierunkach, co umożliwia wykonanie obrotu 360 stopni w miejscu. Ta zdolność jest wynikiem zaawansowanego sterowania momentem obrotowym poszczególnych silników elektrycznych, które napędzają każde z kół pojazdu oddzielnie.

Dzięki niezależnemu sterowaniu każdym z silników, EQG może manipulować momentem obrotowym przydzielonym do każdego koła. W wyniku tego, koła po jednej stronie pojazdu mogą obracać się do przodu, podczas gdy koła po przeciwnej stronie obracają się do tyłu. To pozwala na obrót pojazdu wokół własnej osi bez konieczności przemieszczania się do przodu lub do tyłu.

Ten rodzaj manewru jest szczególnie przydatny w ciasnych przestrzeniach, gdzie tradycyjne metody manewrowania mogą być ograniczone. Funkcja G-Turn znacząco zwiększa manewrowość pojazdu, czyniąc EQG niezwykle zwinny jak na pojazd swojej wielkości, a także stanowi imponujący pokaz możliwości, jakie niesie ze sobą elektryczna mobilność.

Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda taki sam obrót na piachu.

Osobny artykuł: obrót czołgowy.

redaktor motoryzacyjny, specjalizuję się w pisaniu artykułów motoryzacyjnych, recenzji i poradników