Lexus odsłonił ósmą odsłonę modelu ES i równocześnie otworzył listy zamówień na rok modelowy 2026. Polski cennik otwiera hybrydowa odmiana 300h Prestige wyceniona na 260 100 zł, a gama obejmuje zarówno napędy zelektryfikowane, jak i w pełni elektryczne.
Projekt nadwozia i architektura wnętrza
Nowy ES powstał w oparciu o filozofię Clean × Tech, czyli połączenie płynnych linii, dopracowanej aerodynamiki i nowoczesnych technologii. Smukły dach, zwarta pokrywa bagażnika i mocno pochylone słupki A poprawiają opór powietrza, a charakterystyczny grill ustąpił miejsca dyskretnej osłonie, lepiej pasującej do zelektryfikowanego charakteru auta. Kabina została zbudowana na motywie Tazuna, który koncentruje kluczowe funkcje w zasięgu wzroku i dłoni kierowcy. Zestaw wskaźników 12,3″ łączy się z 14-calowym ekranem systemu Lexus Link Pro, obsługującym bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay. W standardzie znalazły się bezdotykowa aktualizacja map OTA, osobisty asystent głosowy oraz cyfrowy kluczyk w smartfonie. Bazowa tapicerka Tahara imituje skórę, a w opcji oferowane są naturalna skóra Semi-Aniline oraz materiał Ultrasuede pochodzący z recyklingu.
Wymiary oraz pojemność kufra
• Długość: 514 cm • Szerokość: 192 cm • Wysokość: 155,5 cm • Rozstaw osi: 295 cm • Bagażnik – wersje hybrydowe: 475 l • Bagażnik – wersje elektryczne: 494 l
Rozstaw osi większy o 20 mm względem poprzednika poprawił przestrzeń na nogi z tyłu, a zastosowanie kompaktowej baterii litowo-jonowej w podłodze BEV pozwoliło uzyskać niemal płaską podłogę i obniżyć środek ciężkości.
Dane napędów: hybryda i pełny BEV
Napęd hybrydowy
• ES 300h FWD – silnik 2.5 R4 + elektryczny, 201 KM, bezstopniowa e-CVT, 0–100 km/h: 8,2 s, średnie zużycie WLTP: 5,1 l/100 km • ES 300h E-Four – ten sam układ, dołączany silnik na tylnej osi, 201 KM, 0–100 km/h: 8,0 s, napęd AWD, zużycie: 5,4 l/100 km
Napęd elektryczny
• ES 350e – silnik synchroniczny 224 KM, akumulator 76,96 kWh netto, FWD, 0–100 km/h: 8,2 s, zasięg do 585 km WLTP, ładowanie DC 150 kW (10–80 % w 32 min) • ES 500e Direct4 – dwa silniki o łącznej mocy 343 KM, bateria 74,96 kWh, AWD, 0–100 km/h: 5,7 s, zasięg do 520 km WLTP, moment obrotowy 615 Nm
System bezpieczeństwa Lexus Safety System + w wersji 3.0 obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją zwalniania przed zakrętami, asystenta zmiany pasa LCA oraz proaktywny układ zapobiegający kolizjom z pieszymi na skrzyżowaniach.
Cennik i poziomy wyposażenia
• ES 300h Prestige FWD: od 260 100 zł • Dopłata do E-Four: 15 000 zł • ES 350e Prestige: 329 900 zł • ES 500e Prestige: 354 900 zł
Wersje Executive i Omotenashi, które dołączą w późniejszym terminie, otrzymają panoramiczny wyświetlacz head-up o przekątnej 13 cali, wentylowane fotele tylne oraz system audio Mark Levinson 17 głośników.
Personalizacja lakieru i pakiet opieki serwisowej
Klienci mogą wybierać spośród siedmiu lakierów: F White, Sonic Titanium, Sonic Grey, Sonic Platinum, Soul, Graphite Black oraz Sonic Cooper. Każdy wykorzystuje technologię wielowarstwową, która poprawia głębię koloru i odporność na mikrozarysowania. Standardowa ochrona to 3 lata lub 100 000 km, a na układy wysokiego napięcia – 5 lat lub 200 000 km. Producent dodaje także 10-letni pakiet assistance obejmujący samochód zastępczy i noclegi w razie awarii poza miejscem zamieszkania.
Wyposażenie standardowe wersji Prestige
• Aluminiowe obręcze 19″ z oponami 235/55 R19 • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem nanoe X • Kompletny zestaw poduszek powietrznych, w tym kolanowa kierowcy • Pakiet systemów EBD, BA, VSC, TRC, HAC, PCS, LKA, LCA, BSM, FCTA, RCTA, SEA, SWAY, RSA, AVAS • Kamera cofania i czujniki parkowania z przodu i z tyłu • Inteligentny kluczyk, E-Latch oraz elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika • Szklany dach panoramiczny z funkcją uchylania i przyciemnione boczne szyby • Podgrzewana kierownica obszyta skórą, przednie fotele regulowane w 8 kierunkach z pamięcią i wentylacją • Cyfrowy kokpit 12,3″, multimedia Lexus Link Pro 14″ z nawigacją w chmurze • Zestaw audio 10 głośników, ładowarka indukcyjna oraz cztery porty USB (przód 2 × 60 W, tył 2 × 45 W)