Konferencja Kenshiki Forum 2023

W Brukseli, na konferencji Kenshiki Forum 2023 organizowanej przez Toyota Motor Europe, przedstawiciele globalnego koncernu Toyota zaprezentowali najnowsze modele i technologie elektryczne oraz wodorowe. Ponad 300 przedstawicieli mediów miało okazję zapoznać się z innowacyjnymi pojazdami, które mają odgrywać kluczową rolę w strategii Toyoty osiągnięcia neutralności węglowej. Pod hasłem „Mobility for All” (Mobilność dla wszystkich) Toyota dąży do osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 r. i na całym świecie do 2050 r. Simon Humphries, Chief Branding Officer i Head of Design w Toyota Motor Corporation, podkreślił, że dla Toyoty mobilność to przede wszystkim wolność i dostępność dla każdego, niezależnie od sytuacji życiowej czy miejsca zamieszkania.

Nowe modele koncepcyjne i innowacje technologiczne

Podczas konferencji zaprezentowano modele koncepcyjne, które wkrótce dołączą do gamy bateryjnych aut elektrycznych Toyoty i Lexusa. Wśród nich znalazły się takie prototypy jak Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept oraz Toyota Urban SUV concept. Marka zapowiedziała również wprowadzenie nowego systemu operacyjnego Arene, który ma zwiększyć swobodę projektantów i podnieść komfort użytkowników. Toyota planuje zwiększenie liczby bezemisyjnych aut w swojej ofercie. Do 2026 roku ma oferować około 15 różnych modeli. Yoshiro Nakata, prezes i CEO Toyota Motor Europe, podkreślił, że kluczową rolę w dekarbonizacji mobilności w Europie odegra wodór.

Strategia Toyoty w kierunku neutralności węglowej

Toyota Motor Europe ogłosiła plany osiągnięcia pełnej neutralności węglowej w Europie do 2040 roku. Do 2030 roku zostanie osiągnięty pierwszy i drugi zakres neutralności węglowej, a do 2035 roku w całej gamie nowych samochodów Toyoty emisja CO2 zostanie zredukowana do zera. Co więcej, Toyota aktywnie rozwija technologie wodorowe. W 2026 roku koncern wprowadzi trzecią generację ogniw paliwowych. W segmencie aut osobowych i użytkowych oferowane są już modele Mirai i Crown oraz Hydrogen Factory Europe. Warto dodać, że gama samochodów użytkowych Toyota Professional została wzbogacona o model PROACE MAX. Ten nowy van oferuje trzy konfiguracje długości oraz wysokości i jest dostępny również z napędem elektrycznym. Ponadto Toyota Professional oferuje również model Hilux z nową wersją napędową z systemem hybrydowym 48V.

Mobilność podczas igrzysk w Paryżu

Matt Harrison, COO w Toyota Motor Europe, zwrócił uwagę na zastosowanie technologii wodorowych podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu. Toyota zapewni flotę ponad 2650 samochodów ze zelektryfikowanymi napędami oraz 700 elektrycznych pojazdów transportu osobistego.

Toyota kontynuuje swoją misję w kierunku zrównoważonej mobilności i prezentuje innowacyjne rozwiązania elektryczne i wodorowe. Te najnowsze modele i technologie są ważnym krokiem w realizacji celów neutralności węglowej, zarówno w Europie, jak i na całym świecie.