Podczas European Media Event w Niemczech zaprezentowano premierową generację Hondy CR-V. Poprawiono bezpieczeństwo i komfort jazdy, a także przedstawiono nowe opcje układu napędowego auta. Jak mówi Tom Gardner starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd.: „Nowy CR-V opiera się na wszystkim, co symbolizuje ten kultowy już model Hondy – progresywne wzornictwo, wnętrze klasy premium, wiodący w klasie poziom bezpieczeństwa, praktyczności i komfortu, a do tego jest samochodem oszczędnym i jednocześnie dynamicznym”. Poznaj nową wersję Hondy CR-V.
Nowe układy napędowe
Honda CR-V najnowszej generacji będzie dostępna w dwóch wersjach: e:HEV z hybrydowym układem napędowym, oraz e:PHEV – z układem hybrydowym plug-in. Ten drugi dopiero zadebiutuje na rynku europejskim. W obu wersjach znajduje się 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który dzięki modyfikacjom ma większą wydajność, lepszą kulturę pracy oraz dynamikę.
Układ napędowy e:HEV jest w pełni hybrydowy. Zawiera akumulator litowo-jonowy, dwa lekkie silniki elektryczne oraz silnik benzynowy. Wszystkie te elementy pozwalają na sprawne przełączanie się między danymi trybami jazdy, dzięki czemu pasażerowie Hondy CR-V mogą cieszyć się płynną oraz dynamiczną jazdą zarówno w mieście, jak i poza nim. Z kolei układ napędowy e:PHEV zawiera lekkie i wydajne silniki elektryczne, które pozwalają nie tylko na szybkie ładowanie z zewnętrznego źródła energii, lecz także na spore przyspieszenie samochodu i duży zasięg w trybie elektrycznym. Warto zwrócić uwagę na szybkość ładowania Hondy CR-V. Rozładowany akumulator można naładować do 100% w ok. 2,5 godziny wtedy, kiedy temperatura akumulatora oscyluje w granicach 25°. Co więcej auto jest w stanie przejechać 82 km w trybie elektrycznym.
Udoskonalone elementy wyposażenia i bezpieczeństwa
Sylwetka CR-V pozostała niezmienna, natomiast udoskonalono jedynie niektóre elementy wyglądu zewnętrznego auta. Pojazdy z układem napędowym e:HEV oraz e:PHEV różnią się przede wszystkim rodzajem kratek wlotów powietrza. Z przodu pojazdu wzrok przyciągają reflektory, które połączono ze światłami do jazdy dziennej. Natomiast z tyłu światła hamowania oraz kierunkowskazów wyglądają stylowo i mogą nieco przypominać design wcześniejszych generacji CR-V. Co więcej, w samochodzie znajduje się mnóstwo miejsca dla pasażerów, a duże szyby zwiększają widoczność jezdni i innych użytkowników ruchu drogowego. Model CR-V w najnowszej generacji jest dłuższy i szerszy od swojego poprzednika. Dzięki temu przestrzeń bagażowa zwiększyła się aż o 18%, a pasażerowie siedzący z tyłu zyskali 15 mm więcej miejsca na nogi. Nowy model oferuje również ośmiostopniową regulację tylnych oparć z kątem powiększonym o 10,5°, co przekłada się na większy komfort i wygodę podróżowania, zwłaszcza na długich trasach. Systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy udoskonalono, a także wprowadzono system Honda SENSING 360. Pokrywa on martwe pola widoczności wokół pojazdu oraz zmniejsza obciążenie kierowcy i tym samym minimalizuje ryzyko kolizji i groźnych wypadków. Warto dodać, że nowy CR-V jest pierwszym modelem, w którym wykorzystano system Honda SENSING 360. Jak powiedział Tom Gardner starszy wiceprezes Honda Motor Europe Ltd.: „Najnowsza odsłona CR-V to wzorcowy przepis na SUV-a, który będąc wyjątkowym, dynamicznym samochodem o walorach klasy premium, doskonale odpowiada aktualnym wymaganiom europejskiego rynku”.