Wzrost zysku i sprzedaży na globalnym poziomie

Mazda Motor Corporation zakończyła rok fiskalny 2024 z najlepszymi wynikami w historii firmy. Globalna sprzedaż osiągnęła poziom 1,241 mln pojazdów w okresie 12 miesięcy, kończącym się 31 marca 2024 r. Ten imponujący wynik oznacza wzrost o 12% w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprzedaż netto osiągnęła 4,827,7 bln jenów (30,7 mld euro), co stanowi wzrost o 26% rok do roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł aż o 76% do 250,5 mld jenów (1,59 mld euro), a przychody netto wyniosły 207,7 mld jenów (1,3 mld euro), co oznacza wzrost o 45% w porównaniu z poprzednim okresem.

Sukces Mazdy na międzynarodowych rynkach

Dobre wyniki Mazdy wynikają z ogólnoświatowego wzrostu sprzedaży i zysku. Największy rynek sprzedażowy to Ameryka Północna, która zakończyła rok fiskalny ze sprzedażą 514 tys. Samochodów. Jest to wzrost o 26%, który był napędzany premierowymi modelami CX-70 i CX-90 oraz kontynuacją udanych wyników sprzedażowych CX-50. Sprzedaż w Europie wzrosła o 13%, do 180 tys. pojazdów, a największy wzrost odnotowano na rynkach Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Perspektywy na przyszłość

Mazda prognozuje dalszy wzrost w roku fiskalnym kończącym się w marcu 2025 r. Spółka planuje osiągnąć sprzedaż globalną na poziomie 1,4 mln pojazdów oraz sprzedaż netto w wysokości 5,350 bln jenów (34,5 mld euro). Zysk operacyjny ma wzrosnąć do 270 mld jenów (1,7 mld euro), a przychody netto osiągną 150 mld jenów (967,7 mln euro). W nadchodzących miesiącach Mazda będzie się skupiać na rozwoju technologii elektryfikacji, a także na zwiększaniu wykorzystania napędów PHEV i układów miękkiej hybrydy. Planowana jest również redukcja emisji CO₂ i rozszerzenie zastosowania platformy wieloplatformowej elektryfikacji, zgodnie z planami zarządu do 2030 roku.

Mazda w Europie

Europa pozostaje ważnym rynkiem dla Mazdy, z prognozowaną sprzedażą 183 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 2% rok do roku. Przyszły wzrost będzie napędzany przez nowe modele, takie jak Mazda 2 Hybrid i CX-80, które weszły już na rynek. Firma kontynuuje monitorowanie otoczenia biznesowego, aby dostosowywać strategię i prognozy do zmieniających się warunków, a także zapewnić dalszy wzrost sprzedaży i zysku. Mazda kończy rok fiskalny 2024 z pozytywnym nastawieniem i optymistycznym spojrzeniem na przyszłość. Planuje dalszy rozwój technologii, sprzedaży i ekspansji na rynki światowe.