Nowa Mazda 3 to stylowy pięciodrzwiowy hatchback, który nawiązuje do oszałamiającego samochodu koncepcyjnego Kai z 2017 roku. Przyciąga uwagę gładkimi konturami i nachyloną linią dachu, która schodzi równo na tylną szybę. Sprawdź, czym jeszcze wyróżnia spośród konkurencji.
Kilka słów wprowadzenia
Design nie jest jedynym obszarem, w którym trójka podąża inną drogą niż jej rywale, wystarczy spojrzeć na gamę silników. Podczas gdy główni konkurenci, tacy jak Ford Focus i Volkswagen Golf, przeszli na mniejsze, turbodoładowane silniki, Mazda zdecydowała się na klasyczny, wolnossący model benzynowy o pojemności 2,0 litra i mocy 122 KM. Podstawowy silnik, nazywany Skyactiv-G, wykorzystuje technologię dezaktywacji cylindra i sprytny 24-woltowy łagodny system hybrydowy, który zmniejsza zużycie paliwa i nieznacznie poprawia osiągi.
Bezpieczna i przyjemna jazda
W mieście precyzyjny układ kierowniczy Mazdy 3, sprawne pedały i szybka zmiana biegów pomogą Ci się zrelaksować podczas jazdy. Proponowany samochód gorzej sprawdzi się na nierównościach. Chociaż możesz łatwo patrzeć do przodu, na boki i przez ramię, widoczność jest ograniczona przez smukłą linię okien i małą tylną szybę.
Ładnie wyważony układ kierowniczy, dobra przyczepność i solidna kontrola nadwozia pozwalają komfortowo pokonywać zakręty. Dodatkowo dobrze tłumi szum wiatru i hałas uliczny.
Wnętrze
Mazda naprawdę wysoko podniosła poprzeczkę, jeśli chodzi o wnętrze, nie tylko w stosunku do poprzednich trzech generacji, ale także w szerszym segmencie rodzinnych hatchbacków. Ze względu na bogaty wybór materiałów oraz ogólny wygląd i atrakcyjność sensoryczną, nowa 3 rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi.
Zespół projektant zdołał osiągnąć równowagę między czystym minimalizmem, łatwością obsługi i doskonałymi materiałami. Na desce rozdzielcze znajdują się tylko niezbędne elementy sterujące systemem klimatyzacji. Rozmieszczono je w przyjemny i symetryczny sposób, dodatkowo są miłe w dotyku.
Na uwagę zasługuje też nowoczesny ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 8,8 cala. Znajduje się wygodnie na wysokości wzroku kierowcy, a jego wdzięcznie wyrzeźbiona obwódka uzupełnia schludne, płynne kontury wielowarstwowej tablicy rozdzielczej. Połączenie (opcjonalnie) bordowej skóry i ciemniejszego, miękkiego w dotyku tworzywa sztuczna zapewnia wspaniały efekt, podczas gdy ciemniejsza skóra, czarny, błyszczący plastik i akcenty polerowanego chromu nadają kabinie elegancki, wyrafinowany charakter.
System informacyjno-rozrywkowy jest najlepszy w swojej klasie pod względem przejrzystości grafiki i płynności reakcji. Jednak w przeciwieństwie do większości rywali, ekranem Mazdy 3 nie można sterować dotykiem. Polegasz wyłącznie na pokrętle i stałych przyciskach skrótów na konsoli środkowej.
Bagażnik
Z tyłu 3-ki jest 351 litrów przestrzeni bagażowej, mniej niż w przypadku Volkswagena Golfa i Forda Focusa. Sam bagażnik jest jednak dobrze ukształtowany, z użytecznym szerokim otworem. Tylna kanapa składa się z podziałem 60/40, aby odsłonić dodatkowe miejsce do przechowywania, bez prawdziwej krawędzi między podłogą bagażnika a oparciem siedzenia.