Nowa generacja PEUGEOTA E-208 posiada udoskonalony wygląd i rozwiązania technologiczne najwyższej jakości. Co więcej, auto zawiera mnóstwo systemów bezpieczeństwa, a także dysponuje zasięgiem do 400 km. PEUGEOT E-208 będzie dostępny w Polsce już w listopadzie 2023 roku.
Nowoczesna stylistyka
Premierowy PEUGEOT E-208 został nieco przeprojektowany. Jak powiedział Matthias Hossann, dyrektor ds. stylu PEUGEOT, chodziło o to, aby podkreślić wyrazistość auta, ale nie zmieniać zbytnio jego ogólnego stylu. W ten sposób pojawił się nowy układ świateł charakteryzujący się trzema długimi, pionowymi listwami w kształcie śladów pazurów. Znajdują się one po bokach, we wstawkach zderzaków, dzięki czemu auto wydaje się nieco szersze. Z przodu pojawiło się nowe logo marki oraz grill w kolorze nadwozia, który wtapia się w powierzchnię zderzaków i tworzy zgraną całość z pozostałymi elementami samochodu. Z kolei tył pojazdu wyróżnia się światłami w kształcie trzech nałożonych na siebie czerwonych śladów pazurów. Ciekawym elementem są trzy eleganckie listwy LED, które poszerzają optycznie auto i wydłużają czarny panel bagażnika. Wersja GT także została wyposażona w światła cofania i kierunkowskazy z diodami LED.
Dodatkowo warto wspomnieć o nowych kolorach lakierów: żółtym Agueda, szarym Selenium, szarym Artense, czarnym Perla Nera, białym Banquise, czerwonym Elixir i niebieskim Vertigo. Co więcej, wszystkie wersje auta zawierają czarne, błyszczące lusterka, a wersja GT zawiera czarne błyszczące nadkola, a w opcji – także czarny dach. Z kolei we wnętrzu zastosowano nowe eleganckie tapicerki siedzeń. W wersji GT jest to opcjonalna tapicerka z czarnej Alcantary z przeszyciami w zielonym kolorze Adamite.
Zaawansowane technologie
PEUGEOT E-208 w wersjach ALLURE i GT wyposażono w pełni cyfrowy zespół zegarów umieszczony nad kierownicą, na wysokości wzroku kierowcy. Ten 10-calowy panel cyfrowy w wersji GT posiada wyświetlacz 3D, a kierowca ma możliwość dostosowania koloru, układu i kolejności pokazywania się informacji. Natomiast w wersji ACTIVE zespół zegarów jest analogowy z kolorowym, ponad 3-calowym wyświetlaczem. We wszystkich wersjach w standardzie znajduje się 10-calowy centralny ekran dotykowy, który obsługuje system informacyjno-rozrywkowy PEUGEOT i-Connect® i PEUGEOT i-Connect® Advanced najnowszej generacji. Dodatkowo w wersjach ALLURE i GT ekran wykonano w technologii HD.
Warto dodać, że nowa ergonomiczna kierownica umożliwia wykonywanie niezwykle precyzyjnych ruchów, a także zapewnia wyjątkową zwrotność. Dla komfortu kierowcy została ona wyposażona w zgrupowane przyciski sterowania systemem multimedialnym, regulacji głośności oraz funkcji poleceń głosowych. Co więcej, na środku kierownicy umieszczono nowe logo marki, a w wybranych wersjach pojawia się znak GT. Oprócz tego nowością jest ergonomiczna gałka dźwigni zmiany biegów oraz premierowe kolory oświetlenia ambientowego. Są one zsynchronizowane z barwą centralnego ekranu, a niekiedy dopasowują się do wybranego trybu jazdy.
Systemy napędowe
Nowa wersja kultowego PEUGEOTA E-208 oferuje napęd elektryczny o mocy 156 KM i akumulator trakcyjny o pojemności 51 kWh. Co istotne, zasięg auta wynosi aż 400 km. Samochód jest także dostępny z dwoma hybrydowymi zespołami napędowymi HYBRID 48 V. Składają się one z silnika benzynowego PureTech o mocy 100 KM lub 136 KM współpracującego z zelektryfikowaną 6-stopniową skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym. Akumulator trakcyjny jest doładowywany w trakcie jazdy i zapewnia o 15% niższe zużycie paliwa. Co ciekawe, PEUGEOT 208 HYBRID 100 i HYBRID 136 przez połowę czasu są w stanie poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym. Nowy model oferuje dwa rodzaje wydajnych silników:
- PureTech 75 – 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 5-stopniową manualną skrzynią biegów,
- PureTech 100 –3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
Ładowanie odbywa się za pomocą ładowarki prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie i przy użyciu ładowarki prądu trzyfazowego o mocy 11 kW w opcji. Czas ładowania od 20% do 80% wynosi:
- poniżej 30 minut z terminala publicznego (100 kW),
- prawie 5 godzin z terminala typu WallBox (7,4 kW),
- ponad 11 godzin ze wzmocnionego gniazdka domowego (3,2 kW).
Systemy bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo podczas jazdy zapewniają przednie i tylne kamery wysokiej rozdzielczości, które także wspomagają parkowanie. Oprócz tego w nowym modelu PEUGEOTA E-208 znajduje się aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system aktywnego monitorowania pasa ruchu lub linii pobocza oraz system monitorowania martwego pola. Ciekawą funkcją jest aktywne wspomaganie nagłego hamowania z ostrzeganiem o ryzyku kolizji, które wykrywa pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy przy prędkościach do 140 km/h. Kierowca może także korzystać z rozszerzonego systemu rozpoznawania znaków drogowych, które wyświetlają się na cyfrowym zespole zegarów.