Kia Sportage udowadnia, że wytrzymałość czasem się opłaca. Podczas gdy najlepiej pominąć pierwszą i drugą generację milczeniem, po drastycznym przeprojektowaniu w 2010 roku trzecia próba Kia wyleciała z salonów. Chociaż wyglądała świetnie, komfort jazdy pozostawiał dużo do życzenia. W 2020 roku została nieco odnowiona. Proponuje dwa silniki benzynowe i jeden model wysokoprężny, który wykorzystuje technologię łagodnej hybrydy, aby poprawić wydajność. Sprawdź pozostałe cechy Kia Sportage.

Wrażenia z jazdy

Na drodze możesz poczuć dodatkowe hamowanie silnikiem hybrydowym, gdy rozrusznik zamienia się w generator i wysyła część “utraconej” energii do akumulatora litowo-jonowego. Następnie, gdy zbliżasz się do skrzyżowania, samochód przełącza się w kolejny tryb i wyłącza silnik, gotowy do ponownego wystrzelenia, kiedy tego potrzebujesz. 

Podobne jak Seat Ateca, Sportage ma dość mocne zawieszenie. Niektórzy mogą docenić sportowy charakter auta, ale nie wpływa na komfort jazdy. Samochód wydaje się mocniejszy i bardziej szorstki niż wiele konkurencyjnych marek, takich jak Skoda Karoq i Nissan Qashqai. Zapewnia płynniejszą jazdę po autostradzie niż po mieście.

Jak wygląda wnętrze?

Kia Sportage  jest wyposażona w wiele przydatnych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Ma prosto rozplanowane wnętrze, wypełnione miękkimi materiałami. Szeroka deska rozdzielcza ma miłe w dotyku, plastikowe wykończenie z kilkoma zgrabnymi listwami zaprojektowane tak, by wyglądały jak szwy wzdłuż górnej części. Istnieje wiele błyszczących, plastikowych wykończeń i metalowych elementów wokół przycisków sterujących ogrzewaniem i otworów wentylacyjnych. Kia Sportage jest standardowo wyposażona w wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy o wysokiej rozdzielczości – od 7-calowej jednostki w modelach 1,2 i GT Line po większy 8-calowy system w droższych wersjach.

Elementy sterujące są solidne, ale niektóre funkcje, takie jak przełączniki podgrzewanych siedzeń we wszystkich samochodach, z wyjątkiem podstawowych modeli, znajdują się nisko na konsoli środkowej, co utrudnia ich znalezienie w czasie jazdy. Warto jednak podkreślić, że i tak łatwiej jest z nich korzystać niż frustrujące sterowanie ogrzewanie na ekranie dotykowym w Peugeot 3008.

Praktyczność i wygoda

Podobnie jak wszystkie małe SUV-y w tej klasie, Sportage ma tylko pięć drzwi i, podobnie jak większość jego rywali, podwyższony prześwit i wysokie nadwozie zapewniają doskonały widok na drogę. Pozycja za kierownicą jest przyjemna, ale wąskie boczne szyby i grube tylne słupki oznaczają, że widoczność z tyłu mogłaby być lepsza. Na szczęście kamera cofania należy do standardowego wyposażenia.

Sportage nie oferuje dużej liczby schowków. Oferuje skrytkę na rękawiczki, dwa uchwyty na kubki i dużej pojemniki na drzwiach, ale te przestrzenie wkrótce się zapełnią i nie ma sprytnych miejsc do ukrycia dodatkowych przedmiotów.

Z tyłu Sportage mogą wygodnie zmieścić się trzy osoby – mimo że pasażer na środkowym siedzeniu musi ustawić stopy po obu stronach tunelu skrzyni biegów. Pomimo pochyłej linii dachu auto zapewnia doskonały obszar na nogi.