Kluczowe informacje:

  • Amazon umożliwi zakup samochodów na swojej platformie od 2024 roku.
  • Pierwszym partnerem jest Hyundai.
  • Klienci będą mogli wybierać pojazdy online i odbierać je u lokalnych dealerów.
  • W ramach umowy, Hyundai zintegruje asystenta głosowego Alexa w swoich samochodach od 2025 roku.
  • Akcje dealerów samochodowych spadły po ogłoszeniu tej wiadomości.

Amazon wchodzi wielkimi krokami na rynek samochodowy. Od 2024 roku, platforma umożliwi dealerom samochodowym sprzedaż pojazdów bezpośrednio na swojej stronie. Początkowo współpracę nawiązał z Hyundaiem, co jest znaczącym krokiem dla obu firm. Klienci będą mogli przeglądać dostępne pojazdy w swoim regionie, dokonywać wyboru, a następnie finalizować zakup na Amazonie, korzystając z preferowanej metody płatności i finansowania.

Integracja z technologią Amazona

W ramach umowy, Hyundai zintegruje asystenta głosowego Alexa w swoich modelach samochodów począwszy od 2025 roku. To pokazuje, jak technologie cyfrowe coraz bardziej przenikają do branży motoryzacyjnej, oferując konsumentom nowe, innowacyjne sposoby interakcji z pojazdami.

Wprowadzenie przez Amazon możliwości zakupu samochodów online to znaczący krok w ewolucji rynku motoryzacyjnego. Ta inicjatywa nie tylko ułatwi proces zakupu samochodów, ale również może przyczynić się do dalszej cyfryzacji i modernizacji całej branży, która nadal opiera się na stacjonarnych dilerach.

Informacja została ogłoszona na LA Auto Show 2023. Transmisja z konferencji znajduje się poniżej.