Wrangler jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów na drogach i chociaż niedawno został przeprojektowany, nadal nie można go pomylić z niczym innym. Modele bazowe mają zdecydowanie prostszy design niż fantazyjna Sahara, czy “męski” Rubicon, ale wciąż przykuwają uwagę.
Zmiany w najnowszym modelu
Jeep dodał kilka pakietów wyposażenia, opcjonalny silnik wysokoprężny i poprawił gamę silników gazowych. Dwudrzwiowe Wranglery są dostępne w podstawowych wersjach Sport, Sport S i Rubicon. Z kolei czterodrzwiowy Wrangler Unlimited obejmuje te trzy modele oraz wersję Sahara. 3,6-litrowy silnik V-6 jest standardem we wszystkich wersjach. Możesz go teraz używać ze wspomaganiem łagodnej hybrydy i momentu obrotowego, wybierając Saharę. Jeep pracuje też nad 3,0-litrowym silnikiem V-6 EcoDiesel, o mocy 260 KM. Taki silnik będzie dostępny tylko w modelach Unlimited.
Silnik, skrzynia biegów i osiągi
Standardowy 285-konny, 3,6-litrowy V-6 poprzedniej generacji Wranglera trafia pod maskę nowego JL. Można go połączyć z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest opcjonalny. Współpracuje z silnikiem elektrycznym, by zapewnić dodatkową moc. Wranglery sprawdzą się doskonale podczas jazdy w terenie.
Zawieszenie amortyzuje dość dobrze większe nierówności. Samochód nie podskakuje i nie unosi się zbytnio na wzniesieniach. Najgorzej sobie radzi na bardzo nierównych wiejskich drogach. Pofałdowania i kamienie działają na jedną oś bardziej niż na drugą, dlatego nie możesz się cieszyć spokojną jazdą.
Układ, wyposażenie i wnętrze
Szare tworzywa sztuczne starego Wranglera ustąpiły miejsca nowej konfiguracji. Deska rozdzielcza wydaje się czystsza i bardziej uporządkowana. Jeśli chcesz, możesz zamówić skórzaną deskę rozdzielczą z kontrastowym szwem.
Pod względem długości i szerokości czterodrzwiowy Wrangler znajduje się pomiędzy modelami BMW X3 i X5 SUV, choć jest wyższy niż wspomniane samochody i oferuje najlepszy prześwit 242 mm. Nowy Wrangler posiada zmodyfikowaną osłonę chłodnicy i zderzaka, poszerzone plastikowe nadkola i bardziej wyraziste tylne światła.
Co prawda, nie jest to najbardziej przestronny i wszechstronny SUV, ale Wrangler płynnie łączy klasyczny i nowoczesny charakter Jeepa. Zapewnia doskonały widok na drogę lub szlak, dzięki czemu ułatwia manewrowanie. Widok z tyłu jest zasłonięty grubymi słupkami dachowymi, pałąkami zabezpieczającymi i różnymi uchwytami. Chcesz zwiększyć widoczność? Po prostu zdejmij dach i drzwi.
Warto też wspomnieć o wąskiej, kwadratowej desce rozdzielczej, przerywanej okrągłymi otworami wentylacyjnymi i masywnymi rozdzielnicami układu klimatyzacji. Wyposażenie obejmuje elektrycznie sterowane szyby i system informacyjno-rozrywkowy.
Rozwiązania technologiczne
Jeep Wranglera możesz wyposażyć tylko w niezbędne elementy lub wzbogacić go nowoczesnymi gadżetami informacyjno-rozrywkowymi. Interfejs, zwany Uconnect, jest łatwy w użyciu, szybki w obsłudze. Możesz go wyświetlać na ekranie w trzech różnych rozmiarach. Apple Car Play i Android Auto są opcjonalne, podobnie jak nawigacja i dziewięciogłośnikowy system audio Alpine.