Czy istnieją sposoby by ułatwić sobie sprzedaż samochodu? Oczywiście, wystarczy, że poznamy tajniki negocjacji i reklamy.

Po pierwsze - sprawdź ceny na rynku

Głównym zadaniem jest poznanie aktualnych cen pojazdu na rynku. Na sprzedaż samochodu mają również wpływ pory roku, np. kabriolet szybciej sprzedamy latem, niż zimą, czy samochód z napędem 4x4 może mieć większe zapotrzebowanie w zimie lub na wiosnę. Natomiast samochody ciężarowe, czy dostawcze sprzedawane są w konkurencyjnych cenach. Ponadto przy sprzedaży kolekcjonerskich samochodów trzeba być cierpliwym. Przy znalezieniu potencjalnego klienta, cena może być wysoka.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Przy sprzedaży trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników m. in.: stan techniczny, kolor, miejsce zamieszkania. Przy podawaniu ceny warto zaproponować nieco wyższą. Można zyskać dodatkowo trochę pieniążków lub przy negocjacjach będzie się z czego targować. Przy sprzedaży bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Umycie i wywoskowanie samochodu może nam pomóc przy szybszej sprzedaży, silnik powinien dobrze chodzić, nie drgać, nie strzelać. Jeśli samochód wymaga lekkich napraw, to warto zrobić to przed sprzedażą, by cena była lepsza.

Najskuteczniejszą reklamą sprzedaży jest Internet, ponieważ ma największy zasięg. Podczas pisania reklamy ważną rolę spełniają użyte słowa, np. pilnie sprzedam, sugerowana cena. Przy sprzedaży dobrze jest zgodzić się na jazdę próbną i być przygotowanym na wszelkie pytania. Stan samochodu jest taki, jaki widzi kupujący, zatem nie obejmuje żadna gwarancja.