Nowy Ford Puma X jest dostępny w Polsce. Oferuje on automatyczną skrzynią biegów Powershift o mocy 170 KM, bogate wyposażenie, a także udoskonalone systemy bezpieczeństwa. Jest to również model, który uzupełnia szeroką ofertę aut ze znacznikiem Sports Technologies.
Ford Puma ST X Powershift – osiągi
Nowy Ford Puma X Powershift poszerza gamę sportowych aut tej marki. Posiada on nagradzany silnik 1.0 EcoBoost, który jest dodatkowo wspierany przez 48-woltową technologię mild hybrid. Pozwala ona na większą wydajność, zwiększenie momentu obrotowego oraz na zmniejszenie zużycia paliwa. Pojazd zawiera również 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów o mocy 170 KM, którą zmodernizowano. Dzięki temu możliwe są wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Warto dodać, że nowy Ford Puma ST jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h jedynie w 7,4 sekundy. Wersja ST-Line tego modelu jest dostępna dla klientów w 2 wariantach silnika 1.0 EcoBoost Hybrid z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz ze skrzynią automatyczną Powershift o mocy 125 KM i 155 KM.
Podwozie auta zapewnia nie tylko lepszą stabilność, lecz także krótszy czas reakcji. Co więcej, obie wersje pojazdu posiadają sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania, a także dostrojoną belkę skrętną wraz ze stabilizatorami. Premierowa Puma X wykorzystuje system aktywnego zaworu wydechowego – ten sam, który znajduje się w Pumie ST z manualną skrzynią biegów. Auto jest dostępne w 7 kolorach, w tym w Azura Blue – odcieniu specjalnie opracowanym dla tego modelu.
Manualna skrzynia biegów wciąż w ofercie
Cały czas dostępna jest Puma ST z manualną skrzynią biegów. Połączona jest 3-cylindrowym benzynowym silnikiem Ford EcoBoost o pojemności 1,5 litra i mocy 200 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, a turbosprężarka z zintegrowanym kolektorem wydechowym zapewnia szybszy przyrost w niskim zakresie obrotów. Co ciekawe, taki napęd charakteryzuje się także niskim spalaniem. Warto dodać, że reakcje układu kierowniczego są o 25% szybsze niż w standardowej Pumie, a tarcze hamulcowe (o 17% większe niż w klasycznej wersji) sprawiają, że zwiększyła się skuteczność hamowania.
Bogate wyposażenie
Ford Puma jest dostępny także w wersjach ST-Line oraz ST-Line X, które wyróżniają się sportowymi detalami stylizacyjnymi. W standardzie znajduje się ciemna podsufitka i tapicerka z czerwonymi elementami. Z kolei wersja ST-Line zawiera specjalny design kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Co więcej, każdy Ford Puma, który ma w nazwie „ST”, posiada dodatkowo sportowe zawieszenie. Wersja ST-Line X w standardzie posiada ponad 12-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością konfiguracji, system nagłośnienia premium B&O, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów oraz automatyczną klimatyzację. Oprócz tego auto oferuje 19-calowe obręcze kół wykonane ze stopów lekkich, które są jednocześnie największe w standardzie w modelach Pumy.
Systemy bezpieczeństwa w Fordzie Puma X
Do systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy należą m.in.:
- system Pre Collision Assist – wspomaga kierowcę w unikaniu lub minimalizowaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 120 km/h (zawiera system Advance Emergency Braking, który działa na podstawie informacji z przedniej kamery),
- system Traffic Sign Recognition – rozpoznaje znaki drogowe,
- system Lane Keeping Aid – wspomaga utrzymanie pojazdu na pasie ruchu,
- czujniki parkowania z tyłu.