Wodorowy silnik spalinowy V6 – innowacja w Toyocie Hydrogen HIACE
Inżynierowie z Australii opracowali prototyp Toyoty Hydrogen HIACE. Wykorzystali silnik spalinowy V6 z Land Cruisera i przystosowali go do zasilania sprężonym wodorem. Jest to przełomowy krok w dziedzinie motoryzacji, łączący sprawdzoną technologię silników V6 z ekologicznymi korzyściami wynikającymi z wykorzystania wodoru jako paliwa. Dzięki wykorzystaniu nowatorskiego systemu bezpośredniego wtrysku prototypowy HIACE oferuje moc 163 KM i 354 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ważne, zapewnia niemal zerową emisję CO2 i spełnia normy emisji Euro 6.
Ekologiczny i praktyczny – Toyota Hydrogen HIACE
Toyota nie ustaje w dążeniu do zrównoważonej mobilności, a Hydrogen HIACE stanowi kolejny krok w tej podróży. Zastosowanie wodoru jako paliwa w połączeniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym to unikalne rozwiązanie, które może przynieść rewolucję w branży pojazdów dostawczych. Wodór jest magazynowany w trzech zbiornikach umieszczonych pod podłogą pojazdu i nie ogranicza jego funkcjonalności transportowej. Dostępne wersje osobowe oraz dostawcze tego modelu pozwalają na wszechstronne zastosowanie w różnych sektorach.
Testy prototypu Hydrogen HIACE na australijskich drogach będą kluczowe dla oceny jego praktyczności i wydajności. Lokalni przedsiębiorcy będą mieli okazję przekonać się, jak nowe technologie wodorowe wpływają na codzienną eksploatację pojazdów dostawczych.