Historia umieszczania stacyjki po lewej stronie w samochodach Porsche sięga lat 50-tych XX wieku. Był to czas, gdy marka aktywnie uczestniczyła w wyścigach, w tym najsłynniejszym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Start w tych zawodach odbywał się w specjalnie określony sposób. Kierowcy musieli biec z linii startu do swoich samochodów, wskoczyć do środka i jak najszybciej ruszyć z miejsca.
Umieszczenie stacyjki po lewej stronie miało kluczowe znaczenie. Pozwalało kierowcom jednocześnie włączyć stacyjkę lewą ręką, a prawą wrzucić bieg. Dzięki temu Porsche mogło szybciej niż konkurenci ruszyć z linii startowej, co często decydowało o wygranej w tych prestiżowych zawodach.
Znaczenie funkcjonalne i symboliczne
Ta innowacyjna zmiana nie tylko przyczyniła się do sukcesów Porsche na torach wyścigowych, ale z czasem stała się ważną częścią tożsamości marki. Dla wielu miłośników Porsche, stacyjka po lewej stronie to nie tylko praktyczna funkcja, ale także symbol sportowego ducha i wyścigowych korzeni samochodu.
Współcześnie, mimo że starty typu Le Mans odeszły do przeszłości, Porsche kontynuuje tę tradycję. Jest to swoista cześć dla historii i osiągnięć marki w sportach motorowych. Dodatkowo, dla wielu kierowców, ta nietypowa lokalizacja stacyjki dodaje unikalnego charakteru do wrażeń z jazdy.
Dla miłośników motoryzacji i fanów Porsche, stacyjka po lewej stronie jest często tematem rozmów i spekulacji. Ty właśnie dowiedziałeś się jaki jest powód takiego układu stacyjki.