Nowe BMW i5 posiada napęd elektryczny i w zależności od regionu, również hybrydowy plug-in, rozmaite systemy bezpieczeństwa oraz bogate wyposażenie. Czym wyróżnia się BMW serii 5 Limuzyna i jakie cyfrowe innowacje posiada?

Stylistyka

Nowe BMW i5 prezentuje się jeszcze lepiej w porównaniu z poprzednim modelem tej marki. Teraz długość auta wynosi 5060 mm, a szerokość – 1900 mm. Wysokość zwiększono do 1515 mm, a rozstaw osi – do 2995 mm. Z przodu znajdują się podwójne reflektory i atrapa chłodnicy z szerokim obramowaniem. Opcjonalnie dostępne jest oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow. Tył prezentuje się masywnie, a cała sylwetka samochodu jest atletyczna i sportowa. Co więcej, dostępne są dodatkowe pakiety sportowe: M oraz M Pro, które zawierają 3 kolory lakierów karoserii BMW Individual. Oprócz tego w standardzie znajdują się 18- lub 19-calowe felgi ze stopów lekkich, a w opcji dostępne są 21-calowe obręcze kół, a także opony Performance.

Wyposażenie

Wnętrze auta jest przestronne i funkcjonalne, dzięki czemu auto oferuje maksymalny komfort nawet podczas długich tras. Nowością w BMW i5 jest mniejsza liczba przycisków i elementów obsługi, co stało się możliwe dzięki daleko idącej cyfryzacji. Oprócz tego zainstalowano kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią oraz dźwignię biegów na konsoli środkowej. We wnętrzu znajduje się także ponad 12-calowy wyświetlacz wskaźników oraz prawie 15-calowy wyświetlacz kontrolny. Ciekawym elementem jest natomiast panel funkcyjny rozciągający się na całej długości deski rozdzielczej, aż do boków drzwi. Jest on podświetlany i posiada dotykowe panele obsługi. Warto dodać, że wnętrze w standardzie jest ekologiczne. Zarówno obicie foteli, jak i deski rozdzielczej, kierownicy oraz boków drzwi wykonano z w pełni wegańskich materiałów. W opcji znajduje się skóropodobna tapicerka z Veganzy lub ze skóry Merino w kilku opcjach dwukolorowych.

Zasięgi i parametry

Nowy model BMW jest wyposażony w napęd eDrive piątej generacji i będzie dostępny w dwóch wariantach. Pierwszy to BMW i5 M60 xDrive, który posiada silnik o mocy 601 KM i jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,8 s. Jego prędkość maksymalna to 230 km/h. Z kolei BMW i5 eDrive40 posiada silnik elektryczny o mocy 340 KM napędzający tylne koła, a jego maksymalny moment obrotowy to 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. Jego maksymalna prędkość wynosi 193 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 6 s. Natomiast akumulator wysokonapięciowy dostarcza nieco ponad 81 kWh energii użytkowej. Warto wspomnieć, że Combined Charging Unit pozwala na ładowanie auta prądem przemiennym o mocy do 11 kW (standard) i do 22 kW (opcja). Ładowanie prądem stałym z mocą do 205 kW umożliwia naładowanie akumulatora z 10% do 80% w ciągu 30 minut.

Technologia

Zarówno w standardzie, jak i w opcji udoskonalono i rozszerzono systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy podczas jazdy. Dostępny jest opcjonalny system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i regulacja odstępu z funkcją Stop & Go oraz asystent prowadzenia po pasie ruchu. W Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i w Niemczech dostępny jest również asystent autostradowy odciążający kierowcę na autostradach z fizycznie oddzielonymi kierunkami ruchu. Auto zawiera także aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu z potwierdzeniem wzrokowym. Kierowca potwierdza chęć wykonania manewru spojrzeniem w lusterko zewnętrzne, a system samodzielnie wykonuje odpowiednie ruchy kierownicą. W standardzie znajduje się asystent parkowania z asystentem cofania. Natomiast w opcji można korzystać z asystenta parkowania Professional, który pozwala na automatyczne manewrowanie autem za pomocą smartfona.