Wyniki i strategia
Peugeot 9X8 rozpoczął wyścig z trzynastej i piętnastej pozycji, co już na starcie stanowiło wyzwanie. Ostatecznie bolidy ukończyły wyścig na dziewiątym i czternastym miejscu, co nie spełniło oczekiwań zespołu, ale dostarczyło kluczowych informacji operacyjnych i technicznych przed Le Mans. Bolid nr 94 miał trudności już na początku. Zmusiło to Paula Di Restę do wizyty w boksie na reset systemu hybrydowego, co znacząco opóźniło jego bieg w wyścigu. Dodatkowo pechowe przebicie opony w końcówce tylko pogorszyło sytuację. Mimo tych przeszkód zespół wykazał odporność i dostosowywał strategię na bieżąco, co ostatecznie pozwoliło na zakończenie wyścigu.
Dalsze kroki i przygotowania do Le Mans
Pomimo niezadowalających wyników, dyrektor techniczny Peugeot Sport WEC, Olivier Jansonnie, podkreślił znaczenie wytrwałości i zdobytych danych. Dodał, że zespół jest teraz lepiej przygotowany do podjęcia wyzwań, które niesie ze sobą 24-godzinny wyścig Le Mans, będący kulminacyjnym punktem sezonu. Nico Müller, kierowca bolidu nr 93, mimo wszystko ocenił wyścig jako pozytywne doświadczenie, które pomogło lepiej zrozumieć zachowanie bolidu w trudnych warunkach. Oczekuje, że zgromadzone doświadczenie przełoży się na lepsze wyniki w Le Mans. Zbliżający się wyścig w Le Mans jest szansą dla Peugeot Sport na odkupienie po trudnych zawodach na Spa-Francorchamps. Zespół z niecierpliwością oczekuje na szansę zaprezentowania pełni swoich możliwości na jednym z najbardziej prestiżowych torów wyścigowych świata.